Etiske retningslinjer

Vårt forhold til våre kunder har ofte ført til at vi må tilpasse oss deres etiske retningslinjer. I tillegg har det vært en dramatisk økning i de etiske forventninger til bedrifter de siste årene, og kunder, klienter og ansatte søker ut de selskapene som definerer sin drift også etisk . Logi Trans har derfor følt behov for å utvikle våre egne etiske standarder ( ES ) som er i samsvar med fremtidige kontraktsfestede krav fra Olje & Gass industrien .

Logi Trans Etiske Standard er applaudert av eierne og styret i selskapet samt ledelsen. ES var implementert som selskapets policy etter styrets forslag i styremøte den 04.09.09 .

Den er også gjort kjent for og tilpasset av personalet. Våre lokale leverandører og alle andre vanlige partnere og agenter har også tilpasset seg ES og returnerte dem til oss behørig signert.  Logi Trans ES er gjort kjent for alle våre forretningsforbindelser .

Generelle prinsipper

 Logi Trans ansatte , samarbeidspartnere, agenter og leverandører ( LTP ) vil alltid opptre i samsvar med loven, gjeldende regelverk og etisk integritet. All virksomhet utføres i henhold til NSAB 2000 (Nordic Forwarders Association regler og forskrifter ) og andre internasjonale standarder som regulerer handelen innen logistikkbransjen som CMR-konvensjonen , IATA , etc. All virksomhet utført med ærlighet , åpent og rettferdig samarbeid på alle nivåer, med lojalitet og gjensidig respekt overfor LTP, kunder, leverandører og andre relevante parter .

Enhver form for diskriminering, korrupsjon eller tvunget barnearbeid som er oppdaget vil bli rapportert til de utpekte ledere og til garantisten.

Regler for oppførsel

Alle mennesker i LTP skal drive virksomheten på en rettferdig måte og i henhold til regler og forskrifter som er gitt for hvert enkelt land som er involvert i transport. Det er forbudt å betale eller gi tilbud om å betale penger, materielle goder eller andre fordeler til en tredjepart hvorvidt dette er en leverandør , representanter for regjeringen , offentlige tjenestemenn samt private ansatte. Det er også strengt forbudt for LTP representant for å motta det samme .

Små gaver eller andre former for gjestfrihet av lav verdi kan imidlertid bli akseptert, men bare hvis godkjent av de utpekte ledere for de involverte partene, og så lenge det ikke kompromitterer integriteten og omdømmet til en av partene.

Det er også strengt forbudt å betale penger til et selskap som LTP partnere har tenkt å ha virksomhetsforhold med. Om et selskap etterspørsel slike fordeler før LTP partner kan gjøre forretninger med dem, vil dette bli rapportert til ledelsen i selskapet .

LTP folk vil også respektere og tilpasse seg de gitte HMS-retningslinjer i selskapet, og også tilpasse og vise respekt for kundene og leverandørenes HMS retningslinjer. Preventivt sikkerhetsutstyr vil alltid bli brukt uoppfordret både for terminal ansatte , sjåfører og alt kontorpersonell som må delta i arbeidet som utføres på alle de involverte terminaler eller havner.

Taushetsplikt

Alle LTP folk vil opptre profesjonelt og vil ikke under noen omstendigheter gi en tredjepart informasjon som er mottatt fra kunder, leverandører eller partnere om sine produkter, priser, selskapets retningslinjer eller ansatte. Det er også strengt forbudt å gi ut informasjon til noen som kan brukes til innvendig handel eller annen misbruk. Det er også forbudt for eventuelle LTP folk til å motta slik informasjon fra en tredjepart og bruke dette som fordel for personlig eller bedrifters fortjeneste. All informasjon mottatt fra LTPS organisasjonen , fra kunder, leverandører og partnere kan ikke gis til media uten at dette er godkjent skriftlig fra ledelsen i selskapet .

Relasjoner med kunder og leverandører

Logi Trans forfølger sin suksess på høy kvalitet transport med en svært høy grad av oppfølging og tilbakemelding på hver enkelt forsendelse og kunde. Alle tilbud er gitt i forhold til rettferdig konkurranse basert på opplysninger gitt av kunder. Alle LTP personer vil være i samsvar til det samme og vil sørge for at noe urettferdig konkurranse , eller informasjon gitt til noen part som kan føre til en slik urettferdig konkurranse er informert til forvaltningen av partene som er involvert. Logi Trans vil vinne oppdrag basert på kvaliteten av de tjenestene vi leverer kombinert med priser som vi trenger for å utføre transporten i henhold til kravene fra kunder. Under ingen omstendigheter vil vi undergrave en konkurrents sats for å oppnå en bedre posisjon med kundene, med mindre kunden ber om en budsjettpris hvor prisen er av større betydning enn kvaliteten av transporten .

Interne relasjoner på arbeidsplassen

Alle Logi Trans ansatte har en åpen og gjennomsiktig forhold til hverandre uansett hvilket nivå de er på. Det har ikke vært noen hendelse som indikerer trakassering eller mobbing av noe slag, og det har heller ikke blitt rapportert noen vold overhodet . Slik atferd er forbudt , og hvis oppdaget det vil bli rapportert til administrerende direktør som vil handle i henhold til selskapets policy i slike saker. Seksuell trakassering av alle slag, og atferd som tilsier at en person ønsker å ha seksuell oppmerksomhet som kan forstyrre arbeidssituasjonen eller å forbedre sin posisjon, er strengt forbudt og kan føre til umiddelbar oppsigelse .

Logi Trans vil ikke diskvalifisere noen fremtidige søkere på grunn av deres religion , kultur , rase , seksuell status og fysisk eller psykisk svekkelse .

Minst en gang hvert år inviterer ledelsen alle Logi Trans ansatte til en teambuilding aktivitet, slik at de ansatte kan knytte enda sterkere bånd med hverandre .

Alle ansatte oppfordres til å delta på befrakterkurs eller tilsvarende utdanning som vil bringe personlig utvikling for den ansatte , samt gi Logi Trans mer kompetent personale.

Kvalitet på tjenester

Hos Logi Trans AS har vi satt høye standarder for kvaliteten på våre tjenester, samt for det interne arbeidsmiljøet.

Mer info om QoS

Track&Trace APP.

Logi Trans kunder kan laste ned vår track&trace APP

Last ned app

Kontakt oss


Energiveien 7, 4056 Tananger
Tlf: +47 51719999