Kvalitet på tjenester

Det er vårt mål å være den foretrukne partner for nasjonal og internasjonal spedisjon , inkludert farlig gods og fortolling . Vi vil oppnå dette ved å : gi riktig utstyr , dokumenter og personell for spedisjon : på rett sted , til rett tid , til rett pris for å tilfredsstille våre kunders behov, kontinuerlig forbedre prosesser, produkter og tjenester for å sikre at de konsekvent møter eller overgår kravene.

Det er også uttalt politikk fra Logi Trans AS :

  • å sikre et trygt og godt arbeidsmiljø for alle ansatte ; vårt mål er ingen ulykker, skader eller tap
  • reagere raskt og riktig på alle henvendelser med mål å svare innen samme dag
  • utfører alle jobber innenfor avtalte tidsrammer og innenfor budsjetter
  • utfører alle jobber med et minimum antall avvik , med null som vårt mål
Logi Trans AS ble etablert i 1994 for å møte behovene til landbasert industri og oljefeltet industrien i de spesifikke områdene som er beskrevet ovenfor . LT Management Systems , som inkluderer et kvalitetsstyringssystem som oppfyller kravene i ISO9001 : 2008 , internkontroll / HMS , sikkerhetsledelse samt intern administrasjon Rutiner og arbeidsinstruksjoner , har alle blitt fullt utviklet , dokumentert og blir implementert , som en del av vår kontinuerlige innsats for å tilfredsstille de pågående og fremtidige kvalitetssikring behov LT og våre kunder .
 
LT Quality Management System (QMS) implementeringen har ført til utnevnelsen som en partner og / eller foretrukket leverandør for kundens produkter / tjenester , som opprettholder vårt mål om aksept på nivåer til store kunder , inkludert operatører og tjeneste selskaper .
 
Godkjente leverandører
Logi Trans har et sett av minimumskrav for de kritiske leverandører, der kravene er avhengig av type levering. Leverandører som er godkjent for en type levering til en avdeling , anses som godkjent for denne type leveranser til alle avdelinger . Vi bruker en webapplikasjon for godkjennelse . Dette programmet inneholder også vårt register for godkjente leverandører .
Generelle krav for alle leverandører, som må:
  • fylle ut og sende inn vårt søknadskjema.
  • være lovlig organisert og registrert (skatt , arbeidsmiljølovgivningen , fagforeningsrettigheter, sosiale rettigheter , miljølovgivning etc. ) .
  • ha riktig utstyr tilgjengelig
  • ha riktig kompetanse ( dokumentert med lisenser , sertifikater ol når det er relevant )
  • være i stand til å levere POD sammen med fakturaen (helst på dagen etter levering )
  • kunne rapportere ETD / ETA
  • kunne daglig rapport ATD / ATA
  • være kjent med Logi Trans Quality Policy Statement
  • være kjent med Logi Trans Miljø profil
  • har en intern HMS- kontroll system som oppfyller de lokale myndighetenes krav
Tilleggskrav for hot-shot leverandører:
  • har dokumentert vaktordninger for tjeneste utenfor normal arbeidstid .
  • har lang erfaring med flyfrakt ( regelmessig aktivitet over flere år ) .
  • har lang erfaring med haste leveranser / hentinger .
  • være i stand til å rapportere milepæler ifølge LT krav.
Leverandører av tungløft / OutOfGauge ( OOG / HL ) tjenester:
  • har skriftlige rutiner for OOG / HL .
  • har bestemt kompetanse verifiserbar av LT - personell .
  • har spesialutstyr requiered for OOG / HL ( inkludert lys , skilt etc. ) .
  • har erfaring med å utføre SJA og lignende HSQE relaterte saker .
  • være i stand til å rapportere milepæler ifølge LT krav.
Leverandører for farlig gods tjenester:
  • har de nødvendige tillatelsene .
  • har bestemt kompetanse verifiserbar av LT - personell .
Leverandører av avfall håndterings- og avfallstjenester:
  • har de nødvendige tillatelser for hvilke typer avfall som skal håndteres .
  • være i stand til å levere dokumentene og rapportene vi trenger.
I tillegg til dette , bruker vi følgende kriterier for evaluering og revurdering :
  1. Kvalitet og HMS resultater måles med antall registrerte avvik i forhold til det totale antall oppdrag .
  2. Kvalitet ytelse målt ved den totale registrerte kostnaden for avvik i forhold til det totale antall av oppgaver.
  3. Leverings presisjon målt ved antall registrerte forsinkelser i forhold til det totale antall av oppgaver.
  4. Generelt inntrykk av servicenivået vurderes subjektivt av LT kundebehandlere.
Når godkjent i henhold til kriteriene ovenfor , er kritiske leverandører lagt til i listen over godkjente leverandører. En leverandør som er godkjent av en LT -avdelingen kan brukes av alle avdelinger .
 
Leverandørene på listen over godkjente leverandører vurderes årlig etter kvalifikasjoner og prestasjoner . Hvis det viser seg at en leverandør ikke lenger oppfyller minstekravene eller ytelsen er ikke akseptabel i henhold til kriteriene 1 til 4 ovenfor , blir leverandøren suspendert . En suspendert leverandør kan ikke brukes til innkjøp ,  leverandøren blir informert om situasjonen og fristen for eventuelle tiltak for å bli rekvalifisert . Dersom leverandøren ikke viser tilfredsstillende forbedring innen fristen, er den diskvalifisert som leverandør til Logi Trans og fjernes helt for listen over godkjente leverandører .

Kvalitet på tjenester

Hos Logi Trans AS har vi satt høye standarder for kvaliteten på våre tjenester, samt for det interne arbeidsmiljøet.

Mer info om QoS

Track&Trace APP.

Logi Trans kunder kan laste ned vår track&trace APP

Last ned app

Kontakt oss


Energiveien 7, 4056 Tananger
Tlf: +47 51719999